Menu

Ingen varer i kurven

Forside - Meditationer & øvelser - Hjerte meditation
Hjerte meditation

Hjerte meditation

Meditationer & øvelser

Hjerte meditation: til denne øvelse må du gerne lave liggende (på gulvet) med arme og ben godt og afslappet ud til siden. Brug nedenstående beskrivelse til hjerte meditation som en vejledning. Du behøver ikke følge den slavisk 🙂

Sæt først blidt fokus på dit åndedræt – uden at kontrollere det – fornem luften, når du trækker vejret ind igennem næsen og ud igen. Fortsæt indtil du føler dig dejlig afslappet og rolig.

Herefter flytter du dit fokus ned til dit hjerte – mærk hjerteslagene – følg dem og fornem dem. (Denne del kan være lidt svær – vær vedholdende og øv dig i at være rolig og afslappet – når du er det, kan du bedre mærke dit hjerte slå – brug eventuelt dit åndedræt til at skabe ro igen)

Hver gang du mister fornemmelsen for dit hjerteslag, så bring dig stille og roligt tilbage til nuet, skab ro og mærk igen dit hjerte slå.

Hvis du ikke har så meget tid en dag, så kan du nøjes med ovenstående del og forsætte så længe du har lyst.

Du kan også udvide hjerte meditationen og fortsætte med at fornemme dit hjerteslag, hvordan det arbejder og pumper blod rundt i din krop. Hvordan blodet renser alt uønsket væk fra din krop og sender det ud af dit system med udåndingen.

Prøv om du kan gå i ét med det flow dit hjerte og dit åndedræt er. Hvordan det arbejder for dig. Giver dig fornyet energi og næring.

Du skal ingenting gøre ud over at opleve og erfare og forbinde dig rent og uforbeholdent til dit hjerte.

Fortsæt så længe du har lyst og lad det ske, som sker.

Du kan lave hjerte meditation i tavshed eller du kan bruge denne musik til hjælp

Tid: varighed ca. 1 time. Sæt eventuelt en alarm, hvis du vil mediterer kortere tid.

Hjerte meditationen kan støtte dig, hvis du arbejder med at åbne og balancere dit hjertechakra. Du kan bruge disse olier, til at forstærke og støtte din meditation og din hjerte chakra balancering:

Der er lukket for kommentarer