Menu

Ingen varer i kurven

Forside - Handels- og leveringsbetingelser
Handels- og leveringsbetingelser

Handels- og leveringsbetingelser

Oplysning om virksomheden

Sjæleuniverset
v/ Ann Meier
Ørnevej 6
DK – 6000 Kolding

CVR: 31671639

Telefon: +45 3060 4470
Email: ann (@) sjaeleuniverset.dk

Betaling

Hos Sjæleuniverset vælger du selv, om du vil betale med bankoverførsel, kontant (undtaget webshop) eller MobilePay 5023 1110.

Bankoverførsel

Vælger du bankoverførsel skal du indbetale det aftalte beløb til konto i  Fynske Bank reg. 6854 konto 0001013568.

Dine varer afsendes først, når din betaling er registreret på Sjæleuniversets bankkonto. Betalingen forventes overført inden for 5 hverdage og ellers anses ordren for annulleret.

Hvis du vil betale behandlinger med bankoverførsel, skal pengene være på Sjæleuniversets konto senest dagen inden din behandling.

Leveringstider & fragt fra webshoppen

Sjæleuniverset benytter DAO, GLS og Post Nord til fragt af dine varer og leverer inden for DAO, Post Nord og GLS’s leveringsområder i Danmark (undtaget Grønland og Færøerne).  Hvis du ønsker dine varer sendt til en adresse uden for Sjæleuniversets leveringsområde, så ring på telefon 3060 4470 eller send en e-mail.

Leveringstiden hos Sjæleuniverset er normalt på 1-3 hverdage med GLS og 1-5 hverdage eller den efterfølgende hverdag med Post Nord, og 2-4 dage med DAO afhængigt af, hvilken forsendelsesform du vælger. Alle varer sendes på én gang. Det betyder, at hvis en vare er i restordre eller udsolgt, så kan det forlænge leveringstiden. Sjæleuniverset efterstræber at afsendelsen af ordrer, der er afgivet før kl. 14:00 på hverdage bliver sendt samme dag. Ordrer afgivet efter kl. 16:00 eller i weekenden, bliver tidligst afsendt den første efterfølgende hverdag.

Breve og pakker fra Post Nord
Prisen for breve og pakker følger Post Nords gældende takster.

Se de gældende priser fra Post Nord her.

Post Nord har forskellige muligheder at vælge imellem og prisen afspejler dit valg. Du kan vælge mellem almindelig brev (leveringstiden kan tage op til 5 hverdage) eller QuickBrev (der leveres dagen efter afsendelse) eller pakke med eller uden omdeling. Med Post Nord kan du via Track & Trace følge, hvor langt pakken er kommet. Når du vælger at få dine varer sendt som pakke, så er der også forsikring med i prisen. Breve sendes på dit eget ansvar.

Pakker med GLS
Prisen for pakker følger GLS’ gældende takster.

Se de gældende priser fra GLS her.

GLS leverer til en pakkeshop tættest på dig. Du får besked, når pakken er ankommet og er klar til afhentning. Ønsker du levering til en bestemt pakkeshop, skal du skrive det i bemærkningsfeltet, når du afgiver din ordre.

DAO leverer til en pakkeshop i nærheden af dig. Deres leveringstid er 2-4 dage efter modtagelsen af din pakke. Du kan følge din pakke med Track & Trace. Når du vælger at få dine varer sendt med DAO som pakke, så er der også forsikring med i prisen. Du finder din nærmeste DAO pakkeshop her.

Se de gældende priser hos DAO her.

Levering af varer fra Sjæleuniverset anses for sket, når du har fået varen udleveret. Det betyder, at ansvaret for varen også overgår til dig på dette tidspunkt.

Manglende levering
Du får besked, når dine varer er sendt af sted til dig. Skulle dit brev eller din pakke af en eller anden grund ikke komme frem, så skal du kontakte Sjæleuniverset.  Har du fået dine varer sendt som pakke med Post Nord eller GLS kan du følge din pakke via PostNord Track & Trace eller GLS Track & Trace.

Hent selv…

Du har også mulighed for selv af hente dine varer hos Sjæleuniverset i Kolding efter aftale. På den måde sparer du penge og får dine varer hurtigere. Ring på telefon 3060 4470 for at aftale nærmere omkring afhentningstidspunkt.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret – produkter

Du har 14 dages fortrydelsesret på varer hos Sjæleuniverset. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du modtager dine varer. Det betyder, du skal give Sjæleuniverset besked, hvis du fortryder dit køb. Det skal du gøre skriftligt inden 14 dage enten på email eller til vores fysiske adresse (se adressen under “Returnering af varer”)

Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere selve varen.

Pas godt på varen, den må være prøvet men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen, ellers skal du betale for værdiforringelsen. Er der brudt plombering på varen, anses varen for brugt og dit køb kan derfor ikke fortrydes, da varen ikke længere kan sælges.

Du betaler selv for returforsendelsen. Få gerne en kvittering fra postvæsenet eller dem der leverer varen retur, så du kan dokumentere, du har afsendt varen. Prisen for at sende varen med Post Nord eller GLS kan du se under “Leveringstider & Fragt”.

Når Sjæleuniverset har modtaget varen retur og tjekket at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten betaler Sjæleuniverset dig pengene retur – også de oprindelige leveringsomkostninger.  Pengene bliver returneret til din bankkonto, så du skal sende dit kontonummer med varerne eller sende en separat mail med dit kontonummer. Tilbagebetalingen sker inden for 14 dage. Sjæleuniverset bytter ikke til andre varer, men giver pengene tilbage.

Fortrydelsesret – særligt for digitale varer / filer til download

Som med alle varer har du 14 dages fortrydelsesfrist, når du bestiller en digital ydelse. Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

Det betyder i praksis, at du enten må  vente 14 dage på at få din varer leveret – til fortrydelsesfristen er udløbet – eller du kan give dit udtrykkelige samtykke til, at Sjæleuniverset kan gå i gang med at levere ydelsen, og at fortrydelsesfristen ophører, når ydelsen er leveret. Det vil sige, at du frasiger dig din ret til 14 dages fortrydelse, når du har  downloadet varen eller lytter/ser online.

Din fortrydelsesfrist slutter altså, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Hvis du alligevel fortryder

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at den Sjæleuniverset kan opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.

I denne situation kan Sjæleuniverset kun opkræve betaling for det allerede leverede, hvis du er blevet oplyst om din fortrydelsesret, og at du skal betale, hvis du fortryder undervejs i leveringen.

Læs mere om fortrydesesretten for digitalt indhold her.

Fortrydelsesret – behandlinger, yoga, meditation, workshops, kurser og andre services fra Sjæleuniverset

Når du har fået en behandling anses varen for leveret og du kan derfor ikke fortryde dit køb eller undlade at betale.

Når du har tilmeldt dig et hold med yoga og/eller meditation, workshops, kurser eller andre arrangementer, så er tilmeldingen bindende. Du betaler ved tilmelding og du er først endeligt tilmeldt, når du har betalt. Så pladsen kan uden varsel sælges til en anden. Fortyder du dit køb mindre en 8 dage til start, så får du kun dine penge retur, såfremt din plads kan afsættes til en anden.

Reklamation

Du kan klage over fejl og mangler ved det produkt, du har købt, i de to år, hvor der er reklamationsret på varen. Hvis der går for lang tid, fra du opdager en mangel, til du klager, kan du dog miste din ret til at få varen repareret eller ombyttet efter reglerne i købeloven.

Din ret til at reklamere kan dog ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år, eller den ved naturligt brug er slidt op inden fristens udløb.

Ved et mangelfuldt produkt, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger:

  • Du kan få manglen afhjulpet, fx. få produktet repareret
  • Du kan få produktet byttet til en ny vare
  • Du kan få et afslag i prisen
  • Du kan få pengene tilbage – hæve købet

Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan Sjæleuniverset dog afvise dit krav, hvis du i stedet tilbydes at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx. ved en reparation eller at få varen ombyttet.

Du kan læse meget mere om dine rettigheder i forbindelse med reklamation på Forbrug.dk.

Returnering af varer

Returnerede varer sendes til:
Sjæleuniverset
v/ Ann Meier
Ørnevej 6
DK – 6000 Kolding
email

Bemærk at Sjæleuniverset ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.  Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere, hvis informationer følger pakken – for eksempel kopi af ordrebekræftelse, ordrenummer, kontonummer for bankkonto, hvor pengene for dit køb kan returneres til, kopi af evt. forudgående korrespondance m.v. Du betaler selv leveringsomkostninger for de varer, som returneres. Benytter du DAO, Post Nord eller GLS kan du se priser under “Leveringstider & Fragt”.

Klagemulighed:

Ved uoverensstemmelser mellem dig som kunde og Sjæleuniverset som leverandør, har du mulighed for at klage.

Du kan sende din klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Telefon: 4171 5000

Mandag – torsdag kl. 9.00 – 16.00
fredag 9.00 – 15.00

Mail: kfst@kfst.dk

Hjemmeside

Du kan også klage online her.

I den nye forbruger aftalelov foreligger en standard fortrydelsesformular, som kunden skal modtage sammen med hans eller hendes bestilling. Fortrydelsen er dog ikke ugyldig, hvis kunden vælger at give besked om fortrydelsen på et andet medie. Du finder en skabelon til standard fortrydelsesformularen her.

Der er lukket for kommentarer